Mikó Imola

Mikó Imola

E-mail: imolamiko@yahoo.com

 

Discipline predate

  • Seminarii: Istoria literaturii maghiare (20/2)
  • Comparatistică. Peregrinare în diferite infernuri
  • tutoriate: Technici de lectură ale literaturii contemporane

 

Educaţie şi formare

2008 ‒doctorandă la Universitatea Babeş-Bolyai, Facultatea de Litere, Catedra de

Literatură Maghiară, Studii de Hungarologie

2007‒2008 masterat, Universitatea Babeş-Bolyai, Facultatea de Litere, Catedra de

Literatură Maghiară, specializarea Literatură şi Societate

2003‒2007 licenţă, Universitatea Babeş-Bolyai, Facultatea de Litere, specializarea Limba

şi Literatura Maghiară-Limba şi Literatura Engleză

2004‒2008 membră a Colegiului Invizibil din Cluj-Napoca

 

Domeniul de cercetare

-poeticile corpului în literatura şi filmul contemporan, literatură comparată, studii de film

 

Cele mai importante proiecte de cercetare

  • 2009-2010 Teoria corpului, reprezentarea corpului bolnav în film ‒proiect POSDRU la Universitatea Oxford Brookes, Şcoala de Artă şi Studii Umaniste, Studii de Film
  • 2008 Poetici contemporane ale corpului, figuri periferice şi deviaţii ale limbajului ‒bursă Agora, Universitatea Eötvös Loránd din Budapesta, Institutul de Teoria Artei şi Studii Media
  • 2006 Technici literare deconstructive, moderne şi postmoderne – bursă Agora, Universitatea din Pécs, Catedra de Istoria şi Teoria Literaturii Moderne
  • 2005-2006 Technici literare contemporane – proiect CNCSIS prin acord bilateral româno- maghiar, la Universitatea Eötvös Loránd din Budapesta, Facultatea de Litere, Catedra de istoria literaturii secolelor 18-19. şi la Institutul Anglo-American

 

Cele mai importante publicații

  • The Trauma of the Ephemeral Body in Michel Houellebecq’s Atomised and Oskar Roehler’s Elementarteilchen) [Trauma corpului efemer în romanul Atomised de Michel Houellebecq şi filmul Elementarteilchen de Oskar Roehler] ; http://www.inter-disciplinary.net/wp-content/uploads/2011/02/mikotpaper.pdf, 2011
  • Making Sense of The English Patient [Descifrând Pacientul Englez] http://www.inter-disciplinary.net/wp-content/uploads/2010/09/Mikó-paper.pdf, Aprilie 2011
  • The Genre of Social-Political Thesis Theatre (The Woman as Battlefield by Matei Vişniec, Directed by Mona Chirilă)” [Specia teatrului social-politic cu teză (Femeia ca un câmp de luptă de Matei Vişniec, regia Mona Chirilă)], 2011
  • Lovagolni jeges tájon? A zongoratanárnő prózában és filmen. [Călare pe gheaţă? Pianista în proză şi film.] Kalligram, Octombrie 2008.
  • Az utolsó tangó. (Salman Rushdie: Sálímári, a bohóc). [Ultimul tango. (Salman Rushdie: Shalimari, clovnul.] Korunk, August 2008.
  • Hagyomány, intertextusok Kukorelly Endre Kicsit majd kevesebbet járkálok c. kötetében. [Tradiţie, intertexte în volumul lui Endre Kukorelly O să mă plimb mai puţin] Látó, Martie 2008.
  • Szövegtest/Filmtextúra. (Parti Nagy Lajos A fagyott kutya lába – Pálfi GyörgyTaxidermia) [Corpul textului/Textura filmului. (Lajos Parti Nagy Laba câinelui îngheţat György Pálfi Taxidermia)] Kalligram, Decembrie 2007.