
E-mail: imolamiko@yahoo.com
Discipline predate
- Seminarii: Istoria literaturii maghiare (20/2)
- Comparatistică. Peregrinare în diferite infernuri
- tutoriate: Technici de lectură ale literaturii contemporane
Educaţie şi formare
2008 ‒doctorandă la Universitatea Babeş-Bolyai, Facultatea de Litere, Catedra de
Literatură Maghiară, Studii de Hungarologie
2007‒2008 masterat, Universitatea Babeş-Bolyai, Facultatea de Litere, Catedra de
Literatură Maghiară, specializarea Literatură şi Societate
2003‒2007 licenţă, Universitatea Babeş-Bolyai, Facultatea de Litere, specializarea Limba
şi Literatura Maghiară-Limba şi Literatura Engleză
2004‒2008 membră a Colegiului Invizibil din Cluj-Napoca
Domeniul de cercetare
-poeticile corpului în literatura şi filmul contemporan, literatură comparată, studii de film
Cele mai importante proiecte de cercetare
- 2009-2010 Teoria corpului, reprezentarea corpului bolnav în film ‒proiect POSDRU la Universitatea Oxford Brookes, Şcoala de Artă şi Studii Umaniste, Studii de Film
- 2008 Poetici contemporane ale corpului, figuri periferice şi deviaţii ale limbajului ‒bursă Agora, Universitatea Eötvös Loránd din Budapesta, Institutul de Teoria Artei şi Studii Media
- 2006 Technici literare deconstructive, moderne şi postmoderne – bursă Agora, Universitatea din Pécs, Catedra de Istoria şi Teoria Literaturii Moderne
- 2005-2006 Technici literare contemporane – proiect CNCSIS prin acord bilateral româno- maghiar, la Universitatea Eötvös Loránd din Budapesta, Facultatea de Litere, Catedra de istoria literaturii secolelor 18-19. şi la Institutul Anglo-American
Cele mai importante publicații
- The Trauma of the Ephemeral Body in Michel Houellebecq’s Atomised and Oskar Roehler’s Elementarteilchen) [Trauma corpului efemer în romanul Atomised de Michel Houellebecq şi filmul Elementarteilchen de Oskar Roehler] ; http://www.inter-disciplinary.net/wp-content/uploads/2011/02/mikotpaper.pdf, 2011
- Making Sense of The English Patient [Descifrând Pacientul Englez] http://www.inter-disciplinary.net/wp-content/uploads/2010/09/Mikó-paper.pdf, Aprilie 2011
- The Genre of Social-Political Thesis Theatre (The Woman as Battlefield by Matei Vişniec, Directed by Mona Chirilă)” [Specia teatrului social-politic cu teză (Femeia ca un câmp de luptă de Matei Vişniec, regia Mona Chirilă)], 2011
- Lovagolni jeges tájon? A zongoratanárnő prózában és filmen. [Călare pe gheaţă? Pianista în proză şi film.] Kalligram, Octombrie 2008.
- Az utolsó tangó. (Salman Rushdie: Sálímári, a bohóc). [Ultimul tango. (Salman Rushdie: Shalimari, clovnul.] Korunk, August 2008.
- Hagyomány, intertextusok Kukorelly Endre Kicsit majd kevesebbet járkálok c. kötetében. [Tradiţie, intertexte în volumul lui Endre Kukorelly O să mă plimb mai puţin] Látó, Martie 2008.
- Szövegtest/Filmtextúra. (Parti Nagy Lajos A fagyott kutya lába – Pálfi GyörgyTaxidermia) [Corpul textului/Textura filmului. (Lajos Parti Nagy Laba câinelui îngheţat György Pálfi Taxidermia)] Kalligram, Decembrie 2007.